Sunday, April 7, 2013

Setuju atau Tidak Peristiwa di Lahad Datu adalah satu contoh dan sedikit gambaran jika negara kita diserang musuh?

Setuju atau Tidak Peristiwa di Lahad Datu adalah satu contoh dan sedikit gambaran jika negara kita diserang musuh?



Diperistiwa ini, satu negara meratapi perajurit kita namun masih ada segelintir yg mempetikaikan pengorbanan mereka dan ada ucapan takziah dan semangat hanya dimulut sahaja. Sebab? yang darurat di Sabah sahaja kan? Yang terasa bahang sengsara dikalangan mereka yang mengenali perwira-perwira kita sahaja dan pernah mengalami situasi ini. Namun masih ada yang tidak endah dan tak kisah.

Jadi mereka yang terasa betapa besarnya pemergian mereka. Bayangkan pula bagaimana dinegara Islam yang diserang? Mereka bukan askar atau polis yang berjuang dan terkorban namun dari anak kecil hingga ke yang paling tua. Anak kehilangan ibu. Ibu kehilangan anak. Isteri kehilangan Suami. Suami kehilangan keluarga dan sebaliknya. Hidup dalam ketakutan, masa itu baru masing2 menuding siapa salah, siapa betul.

Berhentilah dari ketawa, berhentilah menyindir, berhentilah dari berbalah antara bangsa, agama dan pegangan. Bersyukur kepada Allah apa kurnianya. Jika kita ingin membawa negara ke arah kemajuan. Pilih pemimpin anda dengan berhemah. Masing2 ada agama, masing dididik dengan sopan dan menghormati antara insan. 

Kalau tak suka dengan pemimpin, kita undi dengan berhemah. Jika kita tak suka dengan pembangkang. kita undi dengan berhemah. Jangan keluarkan apa2 cerita yang kita tak tahu asal usulnya. Kelak, kita yang mengumpul dosa fitnah. Sehingga umat Islam sendiri dihina dan di cerca. Ulama' dan ustaz dihina dan dimaki. Sedarlah kita..

Wallahualam...

No comments:

Post a Comment