Sunday, April 7, 2013

kepada editor, jurugambar, juruvideo, pengarah video, pelakon..

Assalamualaikum kepada editor, jurugambar, juruvideo, pengarah video, pelakon..

Saya lihat pelbagai video yang berunsur nasihat dan pembelajaran yang anda cipta untuk umum dan ditayangkan di facebook video, youtube atau di tv tapi.. saya mohon tolonglah jika ada wanita Islam didalam video itu. Pohonlah dia menutup aurat.

Minta la sangat2 rasa macam nak merayu pun ada. Video memang berinfomasi dan sesuai untuk di share kat orang lain tapi sayang sekali ada pelakon wanita yg terang2an membuka aurat, tudung dan berpakaian ketat. Kenapa ni? mengakui aurat tu tuntutan agama Islam dan ada yg bagi alasan tunggu seru (seru la sangat) tapi kalau hampir 90% semua nak tunggu seru tu camna? tunggu negara kena serang? nak tunggu ajal kat depan mata? Jangan lah jadi bodoh sombong. Buat dosa lepas tu sombong kat Allah.. 

Berbalik kepada video tadi tu. Minta la tutup aurat baik lelaki atau wanita. Bila kita share video yng membuka aurat. Secara automatik kita pun share dosa buka aurat tu.

Benda nampak kecik tapi selalu dipandang remeh... Kadang2 yang duk 'like' dan 'share' pun terang2 profile facebook buka aurat. Jadi like untuk apa? Itu arahan Allah bukan arahan rakan anda!

No comments:

Post a Comment